Κλάψτε..είναι μεταδοτικό και καλό για την υγεία σας

Για πολλά άτομα το κλάμα αποτελεί ένα μέσο εκτόνωσης. Νεότερες έρευνες δείχνουν πως το κλάμα έχει και άλλες ευεργετικές επιδράσεις καθώς 9 στα 10 άτομα (που κλαίνε) νιώθουν καλύτερα, έχουν λιγότερο άγχος και καλύτερη σωματική υγεία. Το κλάμα είναι δωρεάν, διαθέσιμο στον καθένα και χωρίς παρενέργειες πέρα από τα κόκκινα μάτια.
Βέβαια παρόλο που οι περισσότεροι κλαίνε σε κάποια στιγμή της ζωής του (κατά μέσο όρο 47 φορές οι γυναίκες και 7 φορές οι άνδρες το χρόνο) δεν είναι ξεκάθαρος ο λόγος που προκαλεί αυτή την συναισθηματική αντίδραση και τι ακριβώς συμβαίνει όταν κλαίμε. Το γέλιο, για παράδειγμα, συνεισφέρει στην αύξηση της ροής του αίματος, στη μείωση των επιπέδων των ορμονών του στρες και στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Για το κλάμα αυτό που μπορούμε να πούμε με βάση τις έρευνες είναι ότι περιέχει διαφορετικά συστατικά σε σύγκριση με τα δάκρυα που κυλάνε όταν για παράδειγμα, κόβουμε κρεμμύδια. Σύμφωνα με τη θεωρία ανάρρωσης τα δάκρυα συγκίνησης (και το περιεχόμενό τους) βοηθούν στην αποκατάσταση της ισορροπίας του οργανισμού έπειτα από ένα στρεσογόνο γεγονός. Το μη επεξεργασμένο άγχος και η μη έκφραση των συναισθημάτων θέτει το άτομο σε κίνδυνο για καρδιακή προσβολή και καταστροφή συγκεκριμένων περιοχών του εγκεφάλου, όπως επισημαίνει ο William Fr-y, καθηγητής Φαρμακευτικής στο Πανεπιστήμιο της Μιννεσότα, για αυτό και η δυνατότητα να κλαις ενισχύει την επιβίωση. Οι άνθρωποι, όπως συμπληρώνει, είναι τα μόνα όντα του ζωικού βασιλείου που έχουν την ικανότητα να κλαίνε ως απόκριση στο συναισθηματικό στρες.
Από διατροφικής πλευράς έχει φανεί ότι τα δάκρυα συγκίνησης περιέχουν αυξημένα επίπεδα κάποιων πρωτεϊνών, όπως μαγγάνιο, ποτάσιο (potassioum), και ορμονών όπως, προλακτίνη. Το μαγγάνιο είναι απαραίτητο θρεπτικό συστατικό – μειωμένα επίπεδα αυτού οδηγούν σε αργή πήξη του αίματος, δερματικά προβλήματα και μειωμένα επίπεδα χοληστερόλης ενώ υψηλά επίπεδα σχετίζονται με προβλήματα υγείας. Το ποτάσιο εμπλέκεται στη λειτουργία των νεύρων, στον έλεγχο των μυών και στην αρτηριακή πίεση. Όσο για την προλακτίνη η δράση της έγκειται στη διαχείριση του στρες, του ανοσοποιητικού συστήματος και άλλων σωματικών λειτουργιών. Τα αυξημένα επίπεδα αυτής της ορμόνης στις γυναίκες – τα οποία αυξάνονται περισσότερο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης – βοηθούν να κατανοήσουμε γιατί οι γυναίκες κλαίνε περισσότερο από τους άνδρες.

Όταν κλαίμε.. με αριθμούς
–    το 20% αυτών των συναισθηματικών αντιδράσεων διαρκούν λιγότερο από 30 λεπτά
–    το 8% αυτών μπορεί να διαρκέσουν περισσότερο από 1 ώρα
–    το 77% αυτών εκτυλίσσονται στο σπίτι, το 15% στον εργασιακό χώρο ή στο αυτοκίνητο
–    το 39% αυτών συμβαίνει κυρίως το απόγευμα συνήθως 6-8
–    το 70% των ατόμων που κλαίνε δεν προσπαθούν να το κρύψουν
–    το 40% των ατόμων προτιμά να κλαίει όταν είναι μόνοι τους
–    το 88.8% νιώθουν καλύτερα αφότου κλάψουν

Οι άντρες κλαίνε;
Το στερεότυπο του σκληρού άντρα που δεν κλαίει αρχίζει να καταρρίπτεται καθώς η εκδήλωση των συναισθημάτων είναι δικαίωμα και των δύο φύλων χωρίς να υποδηλώνει αδυναμία ή υπέρμετρη ευαισθησία. Τα τελευταία χρόνια η εικόνα των αντρών που κλαίνε γίνεται όλο και πιο αποδεκτή όπως για παράδειγμα, σε έντονα συναισθηματικά γεγονότα που η εκδήλωση και η συναισθηματική εκφόρτιση μέσω κλάματος αξιολογείται θετικά τόσο για τις γυναίκες όσο και για τους άντρες. Στην ίδια έρευνα υποστηρίζεται ότι οι άντρες που ήταν συγκινημένοι (με υγρά μάτια ή με ένα ή δυο δάκρυα στα μάτια τους) αξιολογούνταν πιο θετικά σε σχέση με αυτούς που κλαίγανε.

Πηγή
http://www.ind-p-nd-nt.co.uk/lif–styl-/h-alth-and-famili-s/f-atur-s/how-crying-can-mak–you-h-althi-r-1009169.html